3 manieren om blog ideeën te genereren

De meeste merken beseffen het belang van digitale marketing en hebben een bedrijfswebsite die regelmatig wordt bijgewerkt. Velen van hen hebben ook een blog waar ze van tijd tot tijd inhoud aan toevoegen. Niet genoeg merken voegen echter vaak genoeg inhoud toe aan hun blog, vooral omdat ze moeite hebben om nieuwe ideeën voor inhoud te genereren. Daarom willen we je met dit artikel helpen door te bekijken hoe je nieuwe ideeën voor je blog kan genereren.

Onderzoek de trends
Wanneer je worstelt met ideeën, is een van de eerste dingen om te overwegen de inhoud die momenteel trending is via sociale media en zoekopdrachten in zoekmachines. Natuurlijk moet je ervoor zorgen dat de trend relevant is voor je merk en interessant is voor je publiek. Er zijn echter vaak meerdere populaire onderwerpen, en waarschijnlijk zal slechts een of twee van hen geschikt zijn voor je merk.

Vergeet niet dat wanneer je over de trends schrijft, je je wil onderscheiden van de concurrentie. Denk daarom na over hoe e waarde kan toevoegen of de trend kan uitbreiden. Houd in de gaten wat de concurrentie over de trend zegt, en bedenk of je er een unieke kijk op hebt. Als een onderwerp nauw verwant is aan je sector, kan je waarschijnlijk iets anders en nieuws bieden op basis van jouw expertise.

Denk na over je eerder succesvolle inhoud
Wanneer je inhoud hebt die veel paginaweergaven genereert, is het de moeite waard om te kijken wat je ervan kan leren. Het kan zijn dat het geschreven is over een onderwerp waar je publiek veel interesse in heeft, en die interesse blijft. Overweeg daarom een nieuw stuk te schrijven over een vergelijkbaar onderwerp en kijk of je vergelijkbare resultaten kan genereren.

Denk eraan, het betekent niet noodzakelijk dat je hetzelfde primaire trefwoord moet gebruiken, want je kan dezelfde resultaten krijgen door gerelateerde trefwoorden te gebruiken. Ook wil je variatie in de inhoud, dus het zal repetitief lijken als je altijd hetzelfde zoekwoord gebruikt. Je kan ook de stijl waarin de inhoud is geschreven in overweging nemen voor aanwijzingen achter het succes ervan – bijvoorbeeld als het een artikel in lijst-stijl was, en je gewoonlijk je berichten in meer traditionele formaten schrijft.

Bedenk wat er in je bedrijf gebeurt
De dingen die in je bedrijf gebeuren, leveren allerlei ideeën op voor nieuwe blogberichten. Natuurlijk betekent deze aanpak ook dat je de inhoud van uw bedrijfsblog kan personaliseren, zodat het zich onderscheidt van de concurrentie. Denk na over wat er in je bedrijf gebeurt dat zich zou kunnen lenen voor bloginhoud.

Enkele ideeën zijn het toevoegen van waarde aan je publiek op basis van werk dat je onlangs hebt gedaan; je zou zelfs een case study kunnen publiceren als je daartoe in staat bent. Je kan ook denken aan een recent evenement dat je hebt gehad en alles wat je daarover kan zeggen, of zelfs bespreken wat jouw bedrijf doet om zich aan te passen aan de veranderende zakelijke trends.

Meer lezen uit onze blog?
terug naar overzicht
Image
Wil jij ook online scoren?
Neem dan contact op met Niels van Digital Plus.
of stuur een berichtje