5 redenen waarom Facebook groepen nog steeds interessant zijn

Nu trends op sociale media voortdurend verschuiven, is het niet eenvoudig om alles in de hand te houden. Groups, een communityfunctie die in 2010 door Facebook werd gelanceerd, staat echter nog steeds sterk, zelfs op vandaag. Om duidelijk te maken waarom Facebook Groups zo nuttig zijn voor bedrijven en influencers, hebben we vijf goede redenen op een rijtje gezet waarom ze nog steeds relevant zijn en waarom je zou moeten overwegen ze te gebruiken voor je project.

Mond-aan-mondreclame
Facebook groepen zijn een opmerkelijke manier om gebruik te maken van mond-aan-mondreclame. Mensen houden ervan om aanbevelingen van Facebook-groepen te gebruiken en die opinies ook te verspreiden. Als je een groep rond een niche zoals doe-het-zelf opbouwt, kan het aanbevelen van je bedrijf, dienst of product wonderen voor je doen.

Groot bereik
Er zijn veel grote Facebook groepen met honderdduizenden leden, waarvan vele duizenden likes per bericht krijgen. Met dit absurde organische bereik, kan je echt veel bereik krijgen voor je product of website. Het is belangrijk om te onthouden dat het overdreven promoten van je dienst/website een negatieve invloed kan hebben op je engagement rates en het vertrouwen van je groepsleden. Wees dus zeer bedachtzaam hoe je deze strategie benadert. Je bedrijf kan resultaten bereiken door simpelweg je groep te branden zodat deze overeenkomt met je bedrijf.

Community
Facebook groepen zijn op hun best wanneer ze een sterk gemeenschapsgevoel hebben. Communities spelen een essentiële rol in marketing en dat zal in de komende jaren zo blijven. Als het gaat om het opbouwen van een solide klantenbestand, zal je geluk hebben als je een leuke, goed afgeronde community kan creëren waar leden elkaar helpen en een positieve boodschap verspreiden.

Advies & Testen
Als je merk een Facebookgroep heeft, dan kan je deze gebruiken door polls en vragen te plaatsen. Haal het meeste uit je leden door te weten wat ze van je product of dienst vinden.

Maar ook niche groepen kunnen hier succes mee hebben. Bijvoorbeeld, als je een doe-het-zelf groep runt en een merk hebt dat gereedschap maakt voor doe-het-zelf projecten. Je kunt een poll starten en zien welke gereedschappen mensen het meest gebruiken en waarom ze die gebruiken. In deze gegevens kan je dieper graven en de meest betrouwbare manier om te adverteren voor je doelgroep ontdekken.

Direct contact met de klant
Het hebben van een directe verbinding met je klanten is essentieel bij het bouwen van een betrouwbaar merk dat gedijt op transparantie met zijn consumenten. Van eenvoudige reacties op commentaren tot livestreamvideo’s, de hoeveelheid manieren waarop je kunt communiceren is onbeperkt.

Conclusie
Facebook-groepen zijn nog steeds zeer relevant en zullen dat ook blijven als de kern van hun bereik en idee niet verandert. Als je merk een klantenbestand moet opbouwen of je branche een beetje beter moet begrijpen, dan is het altijd de moeite waard om er een te maken.

Meer lezen uit onze blog?
terug naar overzicht
Image
Wil jij ook online scoren?
Neem dan contact op met Niels van Digital Plus.
of stuur een berichtje