5 redenen waarom je een nieuwe website nodig hebt

Je krijgt maar één kans om een goede eerste indruk te maken. Je website is nog steeds het digitale visitekaartje voor je bedrijf en hoogstwaarschijnlijk het eerste touchpoint voor een potentiële klant. Dit is op zich al een goede reden om veel zorg en aandacht te besteden aan de ontwikkeling en het ontwerp van jouw website. Zelfs als je website vijf jaar geleden werd gemaakt of bijgewerkt, is het hoogstwaarschijnlijk tijd voor een upgrade, om gelijke tred te houden met de nieuwste Google-updates en trends in het ontwerp.

Bouncepercentage is te hoog
Het bouncepercentage is een procentuele weergave van gebruikers die je site verlaten zonder verder te komen dan de eerste pagina waar ze op terechtkomen. Een bouncepercentage van meer dan 70% is problematisch, omdat het betekent dat gebruikers je site onmiddellijk verlaten.

Het is echt, ECHT traag
Er zijn zowel front-end overwegingen als back-end componenten die een impact kunnen hebben op hoe snel (of pijnlijk traag) je website presteert. On page performance is een metric die zeer serieus is, en we optimaliseren website ontwikkeling om ervoor te zorgen dat laadtijden snel zijn en dat gebruikers niet weg worden gejaagd door frustratie.

De site is een paar jaar geleden gemaakt of bijgewerkt
Er zijn twee dingen waar je echt over na moet denken als het gaat om de leeftijd van je website. Het eerste is dat webdesign trends continu veranderen. Denk maar eens terug aan de one-page websites van jaren geleden en hoe snel die er gedateerd uitzagen, en vervolgens aan de ‘drukke’ sites met een heleboel dingen aan de hand en grote knipperende lichten. Het is belangrijk om mee te gaan met de huidige trends en een website te hebben die je merk consistentie geeft, leesbare lettertypes heeft en strakke, minimalistische graphics. De tweede overweging heeft betrekking op de manier waarop Google je site rangschikt, die voortdurend wordt bijgewerkt.

Gebruikers vinden navigatie moeilijk
Zelfs als je website er goed uitziet en gebruikers willen blijven om te kijken wat je te bieden hebt; als de navigatie chaotisch is en het voor gebruikers moeilijk is om hun weg te vinden, raak je ze vrij snel kwijt. De manier waarop je site navigeert is van cruciaal belang voor het verkeer dat je ontvangt en voor je positie in de zoekmachines. Probeer niet iets buiten de norm, want dit kan verwarrend zijn voor gebruikers die gewend zijn instinctief te weten waar ze moeten kijken op een website, maar bied in plaats daarvan eenvoudige keuzes die vanaf het begin duidelijk zijn.

Slechte Google ranking
Er zijn veel factoren die meewegen in hoe Google je website rangschikt, waaronder alles wat we hierboven tot nu toe hebben genoemd. We gaan niet garanderen dat we je naar de top van de Google rankings krijgen voor de gewenste zoektermen, maar wat we wel garanderen is dat we er alles aan zullen doen om een website te maken die aan alle criteria voldoet en blijft mee evolueren met Google’s ranking methodes. Met de hulp van Digital Plus heb je de beste kans om het aantal bezoekers te verhogen en de conversie te maximaliseren.

Meer lezen uit onze blog?
terug naar overzicht
Image
Wil jij ook online scoren?
Neem dan contact op met Niels van Digital Plus.
of stuur een berichtje