Maak van je blog een leadmachine

De manier waarop mensen koopbeslissingen nemen, is de laatste jaren drastisch veranderd, dankzij het internet. Dat maakt het des te belangrijker voor bedrijven om bij de les te blijven en voortdurend up-to-date te zijn. Een van de krachtigste strategieën om je daarbij te helpen is de lead generation strategie. En om een winnende lead generation strategie te beginnen, kan je beginnen met je blog.

Hier zijn enkele manieren om van je blog een leadmachine te maken, zodat je leads kunt vastleggen om een relatie op te bouwen met je publiek en ze met gemak kan converteren in nieuwe klanten.

1. Creëer Gated Content
Je kan exclusieve inhoud maken en deze alleen volledig toegankelijk maken wanneer prospects hun naam, e-mailadres en andere contactinformatie delen. Dit type inhoud kan een verscheidenheid aan blog-activa zijn, zoals e-books, rapporten, whitepapers, case studies, uitlegvideo’s, en nog veel meer.

Zorg ervoor dat je fragmenten of voorproefjes van de inhoud geeft, zodat de prospects weten waar het over gaat. Op die manier kunnen ze meer vertrouwen krijgen in het delen van hun persoonlijke informatie met jou.

2. Voeg inschrijvingsformulieren voor nieuwsbrieven toe
Een andere manier om meer kwalitatieve leads te genereren met behulp van je blog is door een “inschrijven nieuwsbrief” plaats op je blog te hebben. Het klinkt misschien als een absolute no-brainer, maar het is effectief.

Wanneer een prospect je blogartikel waardevol en informatief vindt, hebben ze de neiging om op zoek te gaan naar meer. In dit geval kan je hen andere inzichtelijke inhoud aanbieden in e-mail nieuwsbrieven. Je kan het in een footer op de blog plaatsen of als banner bovenaan de blog plaatsen om het nog meer op te laten vallen.

3. Neem duidelijke Call-to-Actions (CTA) op
Sommige bloggers onderschatten nog steeds de kracht van call-to-action op hun blog. CTA is de magische “knop” om je prospects of lezers te dwingen actie te ondernemen. Als je een blogartikel schrijft, zorg er dan voor dat je een CTA opneemt die de prospects naar een relevant e-book of whitepaper kan leiden. Je kunt ook gewoon een relevante link in de tekst van je post opnemen als alternatief.

4. Host webinars
Webinars zijn dezer dagen steeds populairder geworden. Daarom moet je jouw voordeel doen met deze strategie om meer leads te genereren. Begin met het promoten van je webinar op je blog en voeg ook inschrijvingsformulieren toe. Vergeet niet om het voor hen eenvoudig te maken door hun informatie in te voeren, zoals hun naam en e-mailadres. Op deze manier zou het veel gemakkelijker zijn voor de prospects om hun plaatsen voor het webinar direct vanaf je blog te reserveren.

5. Gebruik Exit Intent Pop-ups
Exit intent pop-ups verschijnen alleen wanneer een prospect of lezer op het punt staat de pagina te verlaten, waardoor ze in hun spoor worden tegengehouden. Dat is wat dit soort pop-up minder opdringerig maakt. Je kan het gebruiken om verleidelijke speciale aanbiedingen aan te bieden in een laatste wanhopige poging om te converteren.

Eén ding moet je hierbij in gedachten houden: zorg ervoor dat de kop van je pop-up intrigerend genoeg is en naar een behoefte hint. Je moet lezers ervan overtuigen dat ze een gat in hun kennis hebben, en dat jij ze kunt helpen dat te vullen – nadat ze hun naam en e-mailadres hebben doorgegeven.

Meer lezen uit onze blog?
terug naar overzicht
Image
Wil jij ook online scoren?
Neem dan contact op met Niels van Digital Plus.
of stuur een berichtje