Jouw bedrijf laten groeien met e-mailmarketing

Dagelijks ontvangen we tal van mailings en nieuwsbrieven in onze inbox van verschillende bedrijven. E-mail is een krachtig en effectief marketingmiddel en hierin investeren is daarom zeker de moeite waard. Zet jij e-mailmarketing op de juiste manier in? Dan bind je je (potentiële) klanten en verhoog je tegelijkertijd je omzet.
 
E-mailmarketing is een direct medium.
Je boodschap belandt direct in de mailbox van je doelgroep.

Succesvol communiceren met e-mailings

E-mail is een relatief goedkoop marketingmiddel om eenvoudig een grote groep te bereiken. Je betaalt in de meeste gevallen per verzonden bericht. Hoe beter je doelgroep ingesteld is, hoe lager de kosten en hoe effectiever je e-mailmarketing. Een ‘vervuild’ bestand met foutieve e-mail adressen duwt de prijs per verzonden e-mail onnodig omhoog. Daarnaast heb jij kans dat de e-mails van jou als bedrijf gekenmerkt worden als spam. Dat is niet wat je wilt. Daarnaast is e-mail een middel, dat eenvoudig te personaliseren is.

E-mail marketing gebruik je onder andere voor:

  • Nieuwsbrieven
  • Eenmalige actie mailingen
  • Transactionele mailingen
  • Marketing automation
  • Event-driven mailingen

Relevantie is essentieel
De tijd dat je een consument met een simpele nieuwsbrief tot aankoop weet te verleiden is helaas voorbij. Tegenwoordig tel je enkel en alleen mee als je superrelevant bent voor je (potentiële) klant. Een boodschap in bijvoorbeeld een nieuwsbrief moet dus volledig aansluiten op de behoefte.

Krijg je dit niet voor elkaar? Dan zal de lezer niet overgaan tot actie en wil hij of zij zelfs misschien niet eens langer in jouw database blijven. Je boodschap afstemmen op het profiel van de klant is voor succesvolle e-mailmarketing dus belangrijker dan ooit.

Gebruik je data
Je klanten leveren een berg aan informatie op, maar helaas wordt deze data niet altijd gebruikt. Denk bijvoorbeeld aan de bestelgeschiedenis van een klant: je weet precies van welke producten en merken je klant fan is.

Daarnaast heb je toegang tot gegevens over het gemiddelde aankoopbedrag en kun je precies uitzoeken voor welke informatie, acties en producten de koper gevoelig is. Een gemiste kans dus als je deze data niet gebruikt.

 

Daag je ons uit met jouw project?

Contact opnemen